morgonstund har guld i mun

åå solen lyser, vi var uppe klockan sju så dagen är lång. Jag är nu hemkommen från ett morgonseminarium och tänkte fortsätta med att läsa kurslitteratur.


Är så glad att solen har kommit så att jag kan använd min nya vårjacka, I like!



I skogen mellan Nydala och Universitetet så växer det tussilag i vägkanten, det om något är ett vårtecken.
Tyvärr så finns det inga vitsippor här uppe om jag har förstått rätt. Synd för vitsippor och bokskogar är ju helt underbart på våren.


// ida


Kommentarer
Postat av: Linn

Det är innehållet som gör jackan, det ska du veta! Syns snart! PUSS

2010-05-12 @ 16:07:20
URL: http://livetochlinn.blogspot.com
Postat av: mamma

jättefin jacka, skönt o slippa vinterkläder. Här i södra delaen av landet är det dock fortfarande så kallt att vinterjacka, vanta o mössa behövs. Ändå slår blad o blommor ut men det är svårt att vara ute o njuta pga kyla. Såg i almanackan att det ska vara vår o upptäckte att Henrik fyller år på lördag.

Mamma hälsar från ett kallt Halmstad. Värme o sol kommer inte förrän du kommer hem. Pusspuss!

2010-05-14 @ 08:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0