Låt tusen blommor blomma

Jag har länge velat ha något i min yougurth men i all den färdiggjorda müslin så är det ju alltid något som jag inte gillar och det slutar alltid med att jag plockar ut det goda så varför inte göra en egen med bara gott i.

Så då blev det torkade bananer, gojibär, russin, pumpafrön och havregryn, mums! Och det var tydligen fler som gillade den, innehållet har på något mystiskt sätt krympt sedan i morse, haha.

Mamma hur var det, 1 gojibär= 1 apelsins C vitamin?



Vårgardiner på plats. Konstigt hur mycket större rummet kan kännas med kappor istället för längder. Fint blev det iallafall.



Rättegångspelet är nu helt avslutad efter att vi hade huvudförhandling i torsdags och dom kommer på måndag.

Imorgon är det flytt från Ålidhem till Rullstensgatan och Ingemar och jag blir därmed också sambos, woho.

Nu ska jag kila bort till Carolin för att kika in hennes lägenhet och tillbringa fredagskvällen i soffläge.

// ida


Kommentarer
Postat av: Linn

Hihi, jag vet vem som åt upp allt :D

2010-05-08 @ 00:12:03
URL: http://livetochlinn.blogspot.com
Postat av: pappa

Grattis till ihopflyttningsdagen, hoppas ni får det gött, själv flyttar jag ut i skogen. Skall på tvådagars träningsläger inför Göteborgsvarvet.

2010-05-08 @ 10:21:08
Postat av: mamma

Gojibär innehåller mer än 21 spårämnen, mineraler såsom zink, kalcium, fosfor, koppar, järn, selen och germanium. De är en rik källa till C-vitamin, A-vitamin, E-vitamin samt B1, B2 och B6-vitamin. Gojibär innehåller också viktiga fettsyror.



För att jämföra med livsmedel vi väl känner till så innehåller gojibär t.ex. 500 ggr mer C-vitamin än apelsin och 15 ggr mer järn än spenat.

Ja så det är rejält nyttigt!

Vårpynt, vad är det! här har inte hänt ngt sen julsakerna åkte ner i källaren. Har en rejält tuff tid resten av terminen med två stora projekt, två i grupp o ett individuellt.

2010-05-10 @ 08:34:15
Postat av: mamma

ps. lycka till med flytten, var rädda om varann.

2010-05-10 @ 08:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0