misstag

Idag var jag uppe i god tid minst sagt. Jag och Linn brukar ha följe till skolan och det är min uppgift att när jag är ute med Sixten se om det är plogat så att vi kan cykla.

Jag smsar Linn om att det är Ok, inget svar. Smsar igen för att se så att hon inte försovit sig. Inget svar! hm tiden börjar gå och jag tänker att nu måste hon ju försovit sig. Jag ringer halv nio och då ska vi ge oss iväg vid tio i nio.

Linn ligger och sover men inte för att hon har försovit sig utan för att jag har tagit fel på tiden. Vi börjar tio inte nio! Attans, så då väckte jag Linn en timme för tidigt och jag har gått miste om en timme i den varma sköna sängen. Men inga tårar över det. Det blev en längre promenad med Sixten iställer och några sidor läst i kursboken.

Nu däremot så böjar det bli dags att ge sig iväg.

Hoppas ni får en bra start på veckan!

// ida

Kommentarer
Postat av: pappa

Jag trodde de flesta kom en timme försent eftersom de glömt ställa om till sommartid. Roligt att du inte ärvt min tidsoptimism.

2010-03-29 @ 13:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0