packa pappas packsäck

Idag är det onsdag den 16 vilket har innburit en himla massa.

Klockan 13.55 satte sig Ingemar på bussen mot sörmland och vi kommer nu inte ses på en himla massa dagar. Att få ha haft lite semester tillsammans har varit helt underbart och jag saknar dig redan!

Klockan 14.30 får jag ett sms från Isa om att tentaresultaten har lagts ut och jag är då på Maxi och handlar. Jag skyndar mig hemåt men efter en bit på E6an så ser jag en likadan bil som pappas som vi stog med i vägkanten förra veckan och jag tänkte, ja stackars sate de har också otur med sin Saab. När jag kommer närmare och ser nummerplåten så ser jag att det är ju...pappa! Jag svänger in till kanten och det visar sig att bilen krånglar igen.

Väl hemma får jag fram resultatet och jag KLARADE tentan, woho! Termin 5 here I come.

När jag sedan ska börja packa så inser jag att jag ska ju faktiskt till Tromsö som ligger ungefär 100 mil över Umeå upp i Norge. Tänkte jag på det när jag packade för att åka hem till Halmstad? Nej. Det varmaste klädesplagg som jag har med mig ner hit består av min stickade kofta. Som tur är så har jag fått ihoplånat lite kläder av snälla människor så nu ska jag nog klara mig.

Imorgon bär det alltså av mot Norge. Planet går från Göteborg klockan 08.05 och eftersom pappas bil nu är paj så ska jag köra honom till jobbet som han börjar 04.30 så det blir upp tidigt.

Dagarna i Norge kommer vara fullspäckade så vi får väl se hur det blir med bloggandet.

I måndags så grillade vi här hemma i Getinge och när de var dags för efterrätten så kikade solen fram så då packade vi picknickkorgen och åkte mot havet för att se solnedgången.


godaste glutenfria köpekladdkakan har Friabageriet





// Ida

Kommentarer
Postat av: pappa

Ha det bra Ida, du är duktig och snäll som hinner med allt. " Föraren i den blå saaben"

2010-06-17 @ 04:22:22
Postat av: Linn

Vad mysigt ni verkar ha haft!:D Grattis igen gumms, vi är så jävla bra!

2010-06-17 @ 18:42:46
URL: http://livetochlinn.blogspot.com
Postat av: Maukku

Va söta ni är :) Och gott med jordgubbar i solskenet! :) Hoppas du har jättekul i Norge! :D

2010-06-17 @ 23:08:02
URL: http://johannamaukku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0