Paket och surgubbe

Idag har vi haft föreläsning om mäns våld mot kvinnor och barn i nära relationer. Mycket intressant men minst lika skrämmande. Föreläsaren som jag tyckte var mycket duktig påpekade för oss att vi antagligen allihopa kommer att stöta på våld i nära relationer på ett eller annat sätt i vårt framtida yrke. Antagligen har hon också rätt. För första gången på programmet kände jag också ett intressen som jag inte riktigt har känt förut, det här är nog något som jag skulle kunna jobba med. Inte för att det på något sätt är kul utan för att det är ett så otroligt komplext område med många olika aspekter och perspektiv, kvinnans,barnets och mannens och de har alla gemensamt att de behöver hjälp.

När jag kom hem tog Sixten och jag en promenad bort till Mariehemskiosken och surgubben för att hämta ut ett paket från mamma. I paketet låg lite som mamma hade sytt till mig.

Det första starka minnnet av något som mamma sydde till mig var en lila vårjacka med ett småblommigt foder på vit botten. Den var otroligt fin och jag var så stolt, vet dock inte hur gammal jag var men det var innan lekis tror jag(mamma?).

Vad som låg i paketet var


Marimekko "fickorna" på väggen och nya fodral till mina korgar. Mycket fint mamma, tack!


Det här lapptäcket har hon sytt



Min balklänning ligger hon också bakom och den är ju också lila slog det mig nu. Kan det vara så att lila är min favoritfärg kanske?


// ida

Kommentarer
Postat av: Linn

Himla snyggt!

Och vilken snygg tjej sen till råga på allt!

2010-01-29 @ 22:47:38
URL: http://linnsplockepinn.blogg.se/
Postat av: eva persson

Ja, du har ju alltid haft ett starkt minne! Den jackan sydde jag innan vi flyttade till Getinge 1996. Du var 3-4 år (mitt minne är inte lika gott). När du kommer hem kan vi se efter i fotoalbumen.

2010-02-06 @ 10:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0