Nu vet jag!

Jag inser att mitt förra inlägg kanske låter mer pessimistisk och deprimerande än vad jag menar. Jag gillar att fundera över förändringar och egenskaper hos mig själv det är det enda. Jag tror också att det är viktigt att göra det.

En mycket klok vän till mig ringde och talade om för mig vad felet var.

Jag har blivit förslappad. Och ja det stämmer nog. Min liv kretsar kring i princip bara mina studier,det är just det att det är skillnaden mot vad det var förut.

Jag var alltid på vift förut (innan umeå). Engagerad i styrelseuppdrag, projekt, tränade och jobbade. Vad gör jag idag? Pluggar.
Ser ni skillnaden?

Kanske var pendeln på väg att gå förlångt åt det ena hållet innan och jag fick rådet att dra ner på engagemang. Vad som hände istället var att pendeln sköt för snabbt och högt åt det motsatta hållet.

Så vad göra?

Bli mer engagerad i annat än studier och på så sätt kommer jag få mer att göra som kräver att jag blir mer effektiv vilket i sig leder till att jag måste motivera mig.

Det ska bli mer jävlar anamma!

// ida

Kommentarer
Postat av: Linn

NU kör vi!!

2010-01-12 @ 22:47:16
URL: http://linnsplockepinn.blogg.se/
Postat av: pappa

Hej Ida, du gör en bra analys. Du måste alltså ha ett annat intresse förutom studierna. Kanske kan du starta en matlagningsgrupp eller varför inte " guerilla-stickning". Alltså hitta något som bryter av mönstret, dvs något helt annat än studier. Kanske något med friluftsliv, lufsarna i Ume, behöver de en hjälpledare ?

2010-01-13 @ 06:24:46
Postat av: Isa

Det låter bra, man ska inte bli slapp :) Men man ska heller inte ta på sig förmycket, man måste vara människa också. Gränsen är fin, det kan jag lova.

2010-01-13 @ 15:54:21
URL: http://isabellehellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0