snart är det helg!

Ja snart är det helg hm...ja i och för sig så är det ju bara måndag men men....

Idag mötte sixten och jag ett stort svart monster ute i skogen på morgonpromenaden. Jag tror att både han och jag blev lika rädda för plötsligt står det en stor svart....rottweiler framför oss på stigen. Inte så dramatiskt men inte vad vi hade förväntat oss och monstret var borta ungefär lika snabbt som det var där.

Jag älskar att börja morgonen med att dra på mig mitt regnställ (så att ingen ser att jag fortfarande har på mig pyjamasen) plugga in P3 i öronen och ge mig iväg med den studsande lilla hårbollen Sixten. Underbart!

Idag hade vi första föreläsnignen i Familjerätt, känns ganska intressant och det mesta känner jag igen från Rättskunskapen från gymnasiet faktiskt. Dåsade bara till någon ynka sekund vilket är ett mycket gott betyg, haha!

Jag har även bokat biljetter ner till Stockholm för helgens aktiviteter. Från fredag till söndag så ska Frida och jag vara kursledare för ungdomar mellan 18-25 med ulcerös colit och Chrons sjukdom på Långholmens gamla fängelse. Det ska bli himla kul men lite nervöst är det!

Imorgon blir det föeläsningar i Skadeståndsrätt vilket betyder att vi ju jonglerar de flesta böcker nu tycker jag, en smula stressande och jobbigt. Tji fick jag som tänkte på gymnsaiet att tänk vad skönt det ska bli att börja på universitetet och läsa ett ämne i taget....

lång dag imorgon så natti!
/ ida - ryktet säger att det snöade i umeå idag???

Kommentarer
Postat av: Pappa

Härligt att ni redan har snö, här nere i söder var det första frostnatten. Saknar du saaben ? Du vet väl att jag planerar en resa till våren och att ha ¨öppet hus¨ på lördag 17 oktober för att fira halvsekel. Kul med bilder på bloggen och att du snart får besök av Karin.

2009-09-30 @ 03:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0