Hemma igen

Nu har jag kommit hem och landat igen efter en helg i Stockholm, en riktigt härlig helg med släkt, vänner, inspiration, underbart väder och självklart lite shopping.

Ofta önskar jag att jag träffade släkten mer (kanske lite dumt att flytta  till umeå då,hehe) och att vi i Sverige hade en större tradition av att hålla samman men vi är väl kanske lite för individualiserade för det men då gäller det helt enkelt att njuta av de gånger som vi träffas och vi får ta igen resten av året i sommar istället.

På RMTs 30års jubileum så drog Frida och jag ner medelåldern några snäpp som vanligt men våra ideer och planer på hur ungdomsverksameheten ska se ut, fungera och vad den ska åstadkomma välkomnades både på förbunds- och länsnivå. Så nu är det bara att få det att fungera och första stora projektet blir riksungdomsträff till hösten. Nu kör vi Frida!

Under jubileumet så delade vi ut ett antal pris och stipendier och ett av priserna gick till Lotta Gray också känd som den bloggande jounalisten med tarmcancer. Hon är en helt fantastisk kvinna med kämparglöd och som har förändrat synen och lyft fram tarmcancer. Kika in på hennes blogg.



Imorgon är det måndag och dags att träffa basgruppen och göra det allra sista seminariet. Det dyraste seminairet också vilket våra lärare är väldgt måna om att påminna oss om så att vi verkligen ska ta till var på tiden som vi får och förbereda oss. Och det gör vi inte annars???

Imorgon är det;
3 veckor kvar tills tenta och hemfärd
14 dagar kvar tills att jag flyttar till eget
1 månad o 1dag tills att jag fyller 20 år

sov så gott / ida


Kommentarer
Postat av: pappa

Roligt att helgen blev lyckad, även din lägenhetskompis Anton hade ju en härlig helg på varvet i Göteborg med den fantastiska tiden 1.42. Han slog därmed Lasse B med 1 min och mig med 14. En annan som gjorde en bra runda var Monica B på 2.05. Nu kanske jag tom anmäler mig till Vansbrosimmet den 12 juli, e´jag inte klok ?

2009-05-19 @ 22:48:51
Postat av: mamma

Hörde av Pelle att ni haft en trevlig tid tillsammans. Roligt att RMT mötet blev så lyckat. Enligt nedräkningen har du snart dina tre mål ihamn. Du är så välkommen hem o jag längtar så efter dig. Vi skickar in vår B uppsats idag för första bedömning. Ska vara helt klar 27 maj o opponering 1 juni. Många mammakramar

2009-05-20 @ 08:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0