solgudarna älskar umeå

Två dagar i rad har det nu varit underbart solväder här i Umeå. Love it! Fram med vårjackan och bojkotta bussen:)
Nu sitter jag på Universitetet och ska läsa lite domar från EG domstolen för ett monsterseminarium som  vi har på tisdag.
Har planerat att sitta här hela dagen fram tills att klockan blir dags att åka ner på stan för att se filmen Män som hatar kvinnor.
Jag har längtat efter att få se den här filmen och nu hoppas jag att den är bra men efter allt som jag hört så ska det nästan vara den bästa  svenska filmatiseringen och det låter ju lovande. Vet bara inte om jag vill se de hemska våldtäktscenerna på film, det blir lite för nära. Det är nästan som scenen i Flyga drake där man får se hur två peroner stenas, eller är jag bara feg?

Nu ska jag in på Eurolex och gotta mig i domar:)

Kommentarer
Postat av: pappa Bod

Härligt med kulturella IP, du måste ha sett fem ggr fler filmer i norrland än i halland. Själv satsar jag mina stålar på Slumdog och dvder som mexikanska La Zona, brasilianska Tropa de Eite och danska Flamman och citronen.

Har investerat i två biljetter till Maia Hirashawa på Hd teater söndag 5 april kl 19.30, välkommen hem.

2009-03-18 @ 22:47:25
Postat av: pappa Bod

Apropå de hårda, tuffa scenerna. Fortsätt med att blunda eller titta ner i knät, för som Wolf Biermann en gång sjöng : Nej låt dig ej förhådnas i denna hårda tid ... apropå förtrycket i öst-tyskland och att man inte skulle förfalla till att svara den hårda, orättvisa regeringen med samma mynt. Utan stå upp för det mänskliga och värdiga.

2009-03-18 @ 22:53:07
Postat av: mamma

Har sett filmen o våldtäksscenen var fruktansvärd, så titta bort annars är den sevärd.

Verkar som pappa vill få dig o tro att väst o östtyskland existerar men så är det inte, 20 år har gått sedan de två återförenades till ett ebat Tyskland.

2009-03-20 @ 17:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0