inför sommaren

Nu har jag garderat mig lite iallafall. Jag var precis inne på studera och anmälde mig till några sommarkurser i sommar. Dels för om jag inte får något sommarjobb så måste jag ju göra NÅGOT, inte bara drälla runt. Och dessutom så är det kurser som jag både tycker verkar kul men som jag också kan ha användning för:)
Så här blev det;
1. Kriminologi (Halmstad)
2. Speaking and Writiing English (halmstad)
3. Halmstadgruppen och surrealism (Halmstad så klart:P )
4. Mellanösterns moderna historia (Umeå)

Nu är jag nästan pepp på att läsa faktiskt, skulle va kul att läsa i Halmstad uppleva ett annat universitet. Det roliga är att mamma också har sökt kriminologi och Halmstadgruppen så då kanske vi blir klasskompisar.
Men samtidigt pallar man att fortsätta läsa?, då tar det ju aldrig stopp, samtidigt så är det ju faktiskt inte under hela sommaren.

Ja vi får väl se hur det blir, spännande!

// IDA

Kommentarer
Postat av: pappa Bod

Härligt Ida, sommarkurserna är alltid lite slappare så du kommer att få mycket tid till sol o bad. Bra att du garderar med studier för det verkar som att det blir stora neddragningar även inom offentlig förvaltning och vård denna sommar. Tom Halmstad lasarett håller på att varsla trots underbemanning.

2009-03-11 @ 22:47:04
Postat av: mamma

Sommarkurser är inte slappare, de har samma krav o mål som under resten av året. Kurserna du sökt i Hstad är på 7,5 hp=5 veckor

2009-03-12 @ 19:38:31
Postat av: mamma

jaha, vad vet pappa om det! sommarkurser har samma mål som under övriga året, vi betalar med våra lån för att läsa...

2009-03-12 @ 21:33:03
Postat av: Anette Andreasson

Hejsan Ida!

Va kul att du ska plugga i Halmstad. Håller med mamma atyt den nog inte är speciellt slappt, men man kan ju ta med sig boken till stranden eller parken och njuta undertiden man intar kunskapen.

Ha det gott!!

2009-03-25 @ 19:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0