I flitens tecken

Idag hade vi en kort föreläsning på 2 t om arbetsrätt och arbetsbristuppsägningar och turordningslistor. Mycket intressant och inte minst aktuellt då man nästan varje dag hör om hur företag får säga upp folk på grund utav arbetsbrist.

Sedan dess har jag suttit här på universitetsbibl. och jobbat undan lite seminarier och föreläsningar som väntat på att renskrivas. Känslan när man har koll på allt i mapparna på datorn och man kan riva ut ännu lite fler sidor ur anteckningsblocket är helt obetalbar! Attans att jag glömde kopieringkortet annars hade jag kunnat skriva ut allt och satt in i pärmen och lyckan hade varit total:)

Imorgon blir det turordningspel där min grupp skall agera facket i en förhandling med arbetsgivaren om vilka som skall sägas upp.


Nej nu ska jag pallra mig hemåt, magen kurrar!

// IDA


Kommentarer
Postat av: Bo Persson

Hej Ida, högst aktuella ämnen ni tar upp. I Halmstad har man varslat nio lokförare och jag är en av dem. I nästa vecka får jag kanske besked om uppsägning p g a arbetsbrist, men vi hoppas att de äldre förarna tar chansen om förtida pension, dvs att de som är 58 år o äldre får möjlighet att gå i förtid för att lämna plats.

2009-03-05 @ 21:34:25
Postat av: Anette Andreasson

Hejsan Ida!

Hörde av mamma att du klarade omtentan. KANON BRA! Det är ju alltid svårt med den första tenatam.

All heder till dig. Plugga på och lycka till med studierna:

Halmstadhälsningar från Anette

2009-03-06 @ 17:43:01
Postat av: parinya

Ja det är han verkligen! Jag hade gärna sett honom live:)

2009-03-06 @ 18:50:55
URL: http://parinya.blogg.se/
Postat av: Ida

Det hoppas vi verkligen på pappa, jag håller tummarna för dig!

Tack så mycket anette:)

2009-03-06 @ 18:56:35
URL: http://idahjartaumea.blogg.se/
Postat av: Emma - skriver ärligt om sambolivet

Jag älskar också att slänga gamla kladdiga anteckningar! :)

2009-03-06 @ 18:58:31
URL: http://honestlyspeaking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0