Halli hallå

Nu har jag flyttat in i min alldeles egen underbara lägenhet. I söndags så var det lungt på Mariehem tills att mina kompisar invaderade stället som en hel flyttfirma. Och jag kan ju säga att det inte hade gått så snabbt och smärtfritt utan er! Vi var fyra bilar och klarade allt på två vändor. Jag bodde på 19kvm men de är ganska fantastiskt hur mycket grejor det finns plats för.

När vi hade tömt sovrummet så sa Linn;  "ja då var vi färdiga då! Då öppnade jag min walk in closet och hon förstod att vi hade lite kvar att göra, haha! Men det hela gick bra och vi avslutade med pizza på Mariehems pizzeria, mums!

Det som inte var så roligt var att när allt var färdigt och jag skulle köra bilen till parkeringen så startade den inte. ATTANS, pannkaka, jag hinner inte med det här nu! Antagligen är det generatorn så idag har jag vart med bilen ner till verstaden. Också det ett äventyr och det slutar med att killen på verkstaden får komma och hämta mig då bilen dör igen efter att ha kört runt på Sandbacka i jakt på verkstaden men nej den ligger på Haga. Logiskt? nej. Håll tummarna för att den blir färdig tills på söndag!

Nu sitter jag på universitet och ska fixa lite.

Jag har bestämt mig för att göra tentan. Tror jag. Jo. Även om ulcerösen har gjort och gör så att jag inte kan plugga topp så inbillar jag mig att jag iaf ska kunna få ett B bara genom att faktiskt ha koll på litteraturen och varit med på seminariena och föreläsningarna. Och blir det inte B då blir det U och ja då blir det omtenta och det är ju inte helt katastrof. Bara lite.

Nej, back to business!

Kommentarer
Postat av: frida

det är bättre att försöka än att inte försöka alls. i värsta fall blir det en omtenta men jag tror du klarar det här!

och vad kul att du äntligen flyttat nu. du måste lägga upp bilder :D och jag måste få komma på saft och bullar. jag ska ju upp nåt i sommar troligtvis då jag ska till sjukhuset, taskigt att du inte är hemma då.

ha det super!

Puss

2009-06-03 @ 09:55:11
URL: http://thebird.blogg.se/
Postat av: mamma

Bra jobbat Ida, jag tror på dig!!

Ses snart. Mammakram

2009-06-04 @ 08:57:16
Postat av: Ida

klart du ska komma på saft och bullar:) alltid välkommen!

tack mamma:)

2009-06-04 @ 14:35:58
URL: http://idahjartaumea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0