"Vet du hur många grader ungnen skall ha för kycklingklår?"

Idag när jag åkte bussen hem från IKSU så var det en tant som frågade mig om jag visste hur många graader ungnen skulle vara på för kycklinglår. Jag blev ganska paff över frågan eller rättare sagt över att någon överhuvudtaget frågade något på bussen. Jag fick iallafall fram en gissning på 175 grader. Vad tror ni om det eller kommer den stackars tanten få salmonella? :(
Jag tycker att det är ganska konstigt hur folk kan åka i en buss tillsammans fram och tillbaka då man ibland står som packade sillar MEN utan att säga ett ord till varandra. Skulle man försöka sig på ett litet hej eller leende så ush. Över allt annars så är folk ganska trevliga, i mataffären, i kön till bankomaten men så fort man kliver på bussen så blir det knäpptyst och all snällhet försvinner.
Jag menar ALLA vet ju att ALLa ändå sitter och tjuvtittar på varandras spegelbilder i glasrutorna eller när du tittar bort.
Eller har jag helt fel? Är det någon som någonsin fått en fråga, ett hej eller ett leeende på bussen av en total främling?

Men tillbaka till dagen. Idag försov jag mig inte, tack och lov! Så det blev en föreläsning i Allmän avtalsrätt som egentligen bara var repetition kändes det som men det kan ju alltid vara bra.
Vi fick vår nya basgruppsindelning vilken ser ganska lovande ut. En stackars tjej som är helt ny i vår klass. Måste vara ganska jobbigt att komma in i en klass nu men vi ska nog ta hand om henne:)

Sedan blev det IKSU med ISA där vi körde slut på våra vänner Crosstrainern och löpbandet, eller var det dem som körde slut på oss? :P Jaja, skönt att ha tränat så tidigt på dagen för nu har jag hela kvällen ledig!
Jippi:)

kramar till er!
// IDA

 

Kommentarer
Postat av: pappa Bod

Hej, apropå bussåkande tror jag de flesta reser inomsigsjälva dvs man dagdrömmer eller planerar och går igenom vad man skall göra när man kommer fram. Men det ursäktar inte att man kan föra en trevlig liten diskussion som du själv kan starta, t ex

- Kan undra hur det skall gå för Obama(no drama) el

- Vart är du på väg ? i England pratar de om väder.

2009-01-21 @ 23:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0