Begåvat

Idag har Isa och jag hjälp till på en mässa för ekonomer, naturvetare, teknologer och liknande. Det var riktigt kul:) vi fick träffa folk, prata lite engelska och göra annat än att plugga.
Det var kul det här med engelskan, jag skulle förklara för en utbytesstudent vad "vetare" i personalvetare betydde och mitt svar blev "a person that knows stuff", begåvat va!? haha!

Vi fick en biobiljett som tack för att vi hjälpte till så nu blir det biobesök och vi har planer på att gå på bion Changeling med Angelina Jolie. Har hört att den är toppen bra, har ni sett den?

Har också köpt en hel del av terminens alla böcker av en äldre kursare, det gick på 1160kr men då fattas det typ 5 st böcker också men det är en bit på vägen iallafall.

Isa och jag drog sedan ner en sväng på stan och jag hittade äntligen en gardin till köket. Det är svårt att hitta kappor, finns nästan bara vepor. Super tråkigt för jag har inte större lust att ha vepor i köket precis men nu äntligen.

Så här ser det ut nu


Nu skall jag fortsätta att läsa lite
// IDA

Kommentarer
Postat av: pappa Bod

Fint med biobiljetter, skulle rekommendera Frozen river om jag inte visste hur blödhjärtad du är. Alternativet De ofrivillíga är ännu osedd. Tyvärr har Baader Meinhof Complex ej kommit till Hd, ännu fastän den numera är Oscars nominerad.

2009-01-27 @ 22:06:14
Postat av: Isa

vad fiiint det blev, ser mycket mysigare ut nu ju! kom till skolan och gör mig sällskap vettja!

2009-01-28 @ 09:36:06
URL: http://isabellehellstrom.blogg.se/
Postat av: mamma

det är bra ida, man ska inte tappa fattningen, med lite improvisation gör man sig alltid förståd det märks här på hh bland våra freemovers främst från pakistan som nu snappat upp ngr hälsningsfraser bl a hä, hu mååå do, hu ä lääe? låter rätt likt halmstadmål. kappan är fin o fräsh, det är alltid mysigt o fixa lite hemma, glöm inte bort studierna bara. mammakram

2009-01-28 @ 13:29:31
Postat av: karin

Det blev väldigt fint med gardinen i köket, längtar tills jag kan inreda mitt eget rum/lägenhet/kyffe ;) Här i Oz har Changeling fått massiv kritik och jag kan inte vänta tills den kommer ut (nåra dar kvar) dock har jag ingen att dela stunden med, ingen annan vill se den...vill du komma hit å gå på bio med mej!? saknar dej vännen, puss puss <3

2009-02-01 @ 14:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0