Snuvig och snorig i Norrland

Ush säger jag bara, ush! Min framtid kommer att sluta med att den grå lilla klumpen jag har i min skalle ligger i en näsduk. Jag tror nämligen aldrig att jag har varit såhär förkyld.
Bra timing också eller hur? Den veckan som jag planerade att råplugga hela dagarna inför tentan.

Jag är iallafall hemma nu och det är riktigt härligt. Jag har nästan hunnit packa upp allt och imorgon kommer nog både Anton och Mickaela hem. Ska bli kul att träffa er igen:)
Idag så har Isa och jag pluggat tillsammans en stund och nu blir det lite plugg på egen hand.
Jag pendlar hela tiden mellan förtvivlan och lugn. Ena stunden så tänker jag "Jag klarar det!!!"  och sekunden efter så tänker jag "Jag klarar aldrig det här!!!" Jag blir knäpp !

Om jag inte blev glad när jag var borta på apoteket och hittade Berocca som är ett kosttilskott och "kan" hjälpa kroppen att på ett naturligt sätt klara av perioder av fysisk och psykisk ansträngning. Perfekt! Värt ett försök iallafall.
Jag köpte också Sempers magdroppar som jag har fått tips av från en kompis som också har Ulcerös Colit att det skall hjälpa mot de värsta kramperna. Har ingen lust att sitta på tentan och att magen skall få förstöra. Så HA!!

Nu ska jag återgå till böckerna!

Här har förresten snöat fin pudersnö hela dagen och nu är det -7 grader.

kramar// ida

Kommentarer
Postat av: mamma

men lilla gumman, krya på dig o du ska se att tentan går finfint......

2009-01-07 @ 20:01:18
Postat av: Annette Å

Lycka till på tentan Ida det kommer nog att gå jättebra. Det hör nog till att man har lite lätt ångest inför dom första men man vänjer sig nog. Kram från oss alla i Vilshärad

2009-01-07 @ 20:19:07
Postat av: fam Åhlund

Lycka till på tentan, det kommer att gå jättebra. Det hör till att man pendlar mellen hopp och förtvivlan hela tiden. Krya på dig. Kramar från alla oss i Vilshärad

2009-01-07 @ 20:48:31
Postat av: pappa Bod

Hej Ida, sen du åkte har vi haft rejält kallt och Manne o grabbarna spelar hockey bakom Getingehallen där brandmännen spolat en is.

Det kommer säkert att gå bra på tentan, var lugn och inse att du gjort så gott du kunnat under hösten. Det är bara naturligt att vara nervös, det har du varit inför varje prov/ test. Hälsar pappa

Ps Farmor blev 77 år idag och blev firad av sina systrar. Ds

2009-01-07 @ 20:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0