Operation grannsämja

Ååå jag har typ feber och är superynklig:( jag har börjat inse att bo med en läkarstudent och en sjuksköteskestudent har både sina fördelar och nackdelar. Jag kan ju vara lugn om jag helt plötsligt skulle falla ner död eller något men samtidigt så kommer de ju på en hiskeligt många sjukdomar som man kan vara drabbad av.
Risken att drabbas för hyperkondri är gigantisk!
Så lördagen har gått åt till att kurera mig under filten och jag har nu sett alla The Hills prgrammen som finns på nätet, farligt faligt. Det var bara chockladglassen som saknades, haha!

Igår så var jag o Anton på IKSU, vi har fått honom till att bli IKSUare också och vi var där för att styrketräna. Det slutade med att vi skulle maxa vad vi kunde lyfta och jag kan ju säga att det känns idag! Jag lyfte 50 kilo i marklyft (tror jag att det hette), jag var mäkta stolt tills det kom en annan tjej o ställde sig brevid och lyfte typ 80...

Vi har fått en ny granne i lägeneheten ovanför oss, göteborgare och verkar riktigt trevlig enligt Michaela och Anton som har träffat honom. Kanske ska bjuda in honom på middag? Jag tycker det känns så konstigt att bo i ett lägenehetshus men inte veta vilka andra som bor där jämfört med hemma på gatan där alla kände alla.
Operation grannssämja har startats:)

nej nu ska jag se på Brokeback Moutain och gråta en skvätt
// IDA

Kommentarer
Postat av: Isa

roligt att du kör på operation grannsämja medan jag snarare har startat krig mot mina grannar. En annan rolig grej som jag uppmärksammat är att båda våra grannar, alltså på vardera sida har flyttat ut, vad kan detta bero på? Vår ljudanläggning som har en härligt vibrerande bas?

Vilket underbart väder vi har i Umeå idag!!

2009-02-01 @ 13:24:45
URL: http://isabellehellstrom.blogg.se/
Postat av: Mamma

håll dig väl med grannarna, det kan löna sig i längden...Du blir starkare o starkare ju mer du tränar. Trist med förkylning fortsätt o kura under filten till du är bättre men träna inte för hårt när du tillfrisknat. mammakram

2009-02-02 @ 13:28:38
Postat av: pappa Bod

Va faen du lyfter ju mer än både mig o Manfred, är det svenska kilo eller Ara-Os kilon.

Kul att du verkar för grannsämja, duger annars gott med att bjuda på fika eller bara snacka en stund. En del blir rädda av att bli tvungna att bjuda tillbaka om man gör stor affär. Gösta o Marianne i huset bortanför Kurt o Harriet skall flytta ner till samma hus som farmor ( HSB-lägenhet ).

2009-02-02 @ 18:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0