jag hade ju en rubrik...

Idag är dagen med det första seminariet på termin 2. Min grupp skall agera domare i ett fall med en kvinna som har köpt en dator för ett visst pris men affären ringer sedan och säger att priste var fel, hon måste betala 9000kr mer. Vad händer nu? Det skall bli kul, vi får se vilken argumention de andra grupperna drar.

Ikväll så skall jag prova på rollspel också inte FN-rollspel som jag gjort innan utan tärningsrollspel. Det är något som en av mina lägenhetskompisar har fått mig att prova på. Så ikväll bjuder Anton på middag och så kommer de andra som ska vara med och spela hit. När  jag döpte min "gubbe" till Ulrike Sarkozy så vart jag lite inspirerad av något. Kan ni gissa vad? Pappa, du vet nog:)

Nu är det också dags att börja söka jobb inför sommren och jag har redan börjat lite men jag tror att det är dags att söka lite som sjukvårdsbiträde också. Jag kommer söka både i Halmstad och här i Umeå. Så får vi se vart det blir:)

Nu måste jag springa till bussen!
trevlig helg

// IDA

Kommentarer
Postat av: pappa Bod

Hej Ida, Ulrike Sarkozy tyder på androgynitet. Smeknamnet Uzi anspelar säkert på den israeliska mini k-pisten som är populär i knarkuppgörelser. Det enda sambandet jag kan se mellan en västtysk intellektuell terrorist U Meinhof och "grodan" the french frog Nicolas Sarcozy är att båda gillar att befinna sig i händelsernas centrum.

2009-01-23 @ 12:27:39
Postat av: Isa

hejsan! men man fååår inte prata om tentan! i förekommande fall får man absolut hålla för öronen

2009-01-23 @ 23:21:29
URL: http://isabellehellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0