Come give me love

är den låt som har spelats i vår lägenhet under hela helgen. Det är Gärdestad, och den är kung!

Det är så härligt att bara göra ingenting, men tror att jag faktiskt hade tröttnat efter ett tag men just nu är det super.
I fredags så firade vi i lägenheten att terminen var slut och det gjorde vi med hemmagjord mumsig pizza. En hawaii och en specialare med bläckfisk och musslor.

Jättehäftiga små bläckfiskar!
  

Igår så blev det lite dramatik i lägenheten när Michela och jag sitter och tittar på TV så hör jag plötsligt ett pipande ljud och säger att det låter som ett brandlarm och går för att se efter. När jag öppnar dörren in till Michaela så vet jag att det brinner pga lukten men jag vet inte hur mycket. Det visar sig att sängen som står på högkant för att vi skall kunna få ut katterna har stått emot en lampa som börjar brinna. Tack och lov så fungerade brandvarnarna så det blev inga skador förutom på sängen och lampan. Och dagen innan så skrev jag Michaela på min hemsförsäkring, tur det.
Det kom hit en saneringsfirma senare med en fläkt för att få ut lukten och röken.

Så nu är vi på jakt efter en ny säng till Michaela, någon som har en över?

Efter detta lilla drama så begav jag mig till Ålidhem för att fortätta kvällen med party. Caroline din lägenhet är så snygg!!!
Det slutade som det så ofta gör, på Corona och dansgolvet.
Vad är det förresten med norrlandsbrudar och snus? Verkar som om vart enda en snusar.

   

Ja imorgon är det måndag igen och dags för termin 2. Jag fattar inte att det redan har gått en termin. Så nu ska det inhandlas nya böcker och block. Jag har gjort slut på 3st linjerade block den här terminen, får börja renskriva på datorn om vi ska ha någon skog kvar tror jag:)

Nej det är ju söndag, måste hinna med den obligatoriska söndagsfilmen också:)
Hoppas ni haft en trevlig helg!

// ida

Kommentarer
Postat av: isa

Vilken dramatik med branden! tur att ni inte startade en ny ålidhems-brand, tror inte det skulle uppskattats av bostaden! Jag höll inte på att känna igen Anton i det snaggade håret, men det blev ju bra hälsa honom det!

(jag snusar INTE, är kanske inte så mycket norrland över mig heller vem vet, jag har ju börjat säga kåv nu)

2009-01-18 @ 17:01:08
URL: http://isabellehellstrom.blogg.se/
Postat av: Parinya

Haha, vi snusar för att det är för kallt att gå ut och röka;)

2009-01-18 @ 19:49:37
URL: http://parinya.blogg.se/
Postat av: Parinya

Jo det står i alla fall ett par vita all stars i vår hall, så det måste ju vara dina:)

2009-01-19 @ 11:25:41
URL: http://parinya.blogg.se/
Postat av: pappa Bod

Hej och hå,tur att det bara blev begränsade skador. Hoppas att ni trots detta klarar av denna incident bra.

Sitter på jobbet i sävenäs och skall köra vidare till Hallsberg o sedan Norrköping. Kul att ni festar en massa men hoppas mitt understöd går till litteratur...

2009-01-19 @ 20:25:15
Postat av: Mamma

ja, snusa ligger i släkten, men det är ju inget du måste ge dig på.....vilken tur att ninvar hemma o hörde brandvarnaren.....

2009-01-20 @ 17:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0