Ulcerös f&%¤&cking colit

I min underrubrik till bloggen så står det att den bland annat ska handla om att ha Ulcerös colit som ung tillsammans med allt annat.

Jag har nu hittat en blogg av en tjej i runt 20 års åldern,Camilla. Hon har precis som jag Ulcerös men har nu blivit stomiopererad och hon skriver om hur det går och alla sjukhusbesök.
Att bli stomiopererad är stort för alla, vem  vill ha en påse på magen liksom men ibland är det enda utvägen för att få en fungerande vardag och liv.
Att bli stomiopererad innebär att man tar bort antingen hela tjocktarmen eller en bit av den. Det är ju också i tjocktarmen som Ulcerösen sitter i så i teorin så skulle det betyda att man blir frisk. Men det kan ju bli problem ändå, tex stopp i stomin och tyvärr är det det som Camilla drabbas av.

Hon är väldigt stark och jag beundrar henne i mycket! Hon beskriver så mycket som jag och jag tror nästan alla med Ulcerös kan känna igen sig i. Och även om det är förjävligt just nu så kommer det förhoppningsvis bli bra. Att slippa den förjordade smärtan hade ju varit underbart.

Även om jag inte är stomiopererad nu så är det ändå något som alla med Ulcerös får vara beredda på i framtiden.

Gå in  och kika, ni kommer märka att det är en otrolig tjej!
http://camillafranzen.blogspot.com

// IDA

Kommentarer
Postat av: frida

Det är min sambo ju! :)

2009-02-25 @ 22:33:57
URL: http://thebird.blogg.se/
Postat av: frida

det är min sambo ju! :)

2009-02-25 @ 22:47:41
URL: http://thebird.blogg.se/
Postat av: pappa Bod

Stackars dig Ida, det låter som den ulcerösa tar mer och mer av din kraft och tid. Att ständigt ha magont låter inte bra. Hör av dig till sjukhuset om det finns andra lösningar. Kram

2009-02-26 @ 00:34:47
Postat av: Anonym



Hej :)

allt bra ? har en liten tävling jag vill tipsa om

http://enlitentax.blogg.se/2009/february/en-hemlig-vinst-vard-27800-kr-endast-for-tje.html

hoppas du vill vara med

2009-02-26 @ 00:38:55
Postat av: mamma

Ida! Du är en stark tjej trots motgångar. Se till det friska hos dig o tillåt dig att vara låg när det behövs. Kram,kram,kram.....

2009-02-26 @ 10:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0