karantän

Imorse när jag gick upp för mitt seminarium så visste jag direkt att det här inte komemer gå bra!  Jag mådde så illa så jag knappt vågade gå upp ur sängen. Jag tänkte att det kanske berodde på att jag inte hade fått i nått i den tomma magen ännu..

Jag mådde inte illa pga att jag inte ätit frukost ännu, det har bevisats nu ett antal gånger.

Jag fick stanna hemma,ush! Nu har jag missat 1 av de 4 seminarier som man får lov till att missa men jag hoppas inte att det blir fler. Och jag har ju en promemoria som ska skrivas också.
Men det finns väl inget o göra mer än att ta de lugnt o blir frisk så snabbt som möjligt.

Nu är jag bannlyst från köket och Anton får använda Michaelas toalett. Behöver jag nämna att det enda jag tänkter på är MAT? Jag har väldens goaste räkor i kylen för jag skulle göra god mat idag men det får vi väl se hur det blir. Jag kommunicerar med de andra i lägenheten via sms.
Så här kan det se ut:

"Vill du ha något så smsa"
"Ok, lite fil? vore ju gott, tack"

 Ja Michela har tenta på fredag så hon får ABSOLUT inte bli sjuk nu.

Det konstiga är att jag inte har någon feber,tror jag iallafall, jag är för snål för att köpa en termometer! Men jag har börjat fundera på om det kan hänga ihop med Ulcerösen. Jag vet ett par stycken som spyr pga den men jag har aldrig gjort det. Frida vad tror du? Jag är inte inne i ett sådär jättestort skov men sådär lite som det typ alltid är. Ja, kanske dags att ringa till mina söta sjuksköterskor.

En sak till som jag funderat över nu när jag ligger här i sängen är att ska man ladda ner typ filmer så är det ju när man är sjuk som det är sjukt bra;) även om jag har en del filmer med mig så har jag ju sett alla. Nej, jag ska INTE ladda ner, för det första så vet jag ju inte ens hur man gör. Vilket kanske e väldigt bra i det här laget,haha!

Nej nu ska jag se på Step up filmerna för 4 gången.

// IDA

Kommentarer
Postat av: Bo Persson

Hej Ida, stackars dig. Om du spyr oupphörligen är det troligtvis matförgiftning. Ring du sjuksköterskorna och fråga. Har ni haft kräksjukan däruppe ? De brukar ha koll på sådant. Spelade tennis idag. Tack för smset om dina hemkomst tider , det är väl landvetter de gäller ?

2009-02-17 @ 23:22:36
Postat av: IDA

hej pappa! japp landvetter, gbg. förresten jag snackade med roger från min gamla klass o han påminnde mig om Lalandia o ditt smeknamn, Bobbo. Han hälsade:)du spelar ju mer tennis än mig:P

2009-02-18 @ 01:25:45
Postat av: Bo Persson

Hej, härligt att man gjort avtryck. Vi hade en fin tid på Lalandia. Kommer du ihåg så rädda ni var för de danska ungdomarna. Det blir hat-matcher varje gång Sverge o Danmark möts, i fotboll eller handboll likadant.

2009-02-18 @ 09:40:26
Postat av: Karin

ush, magkrångel är det absolut värsta man kan tänka sej!! Håller alla mina två tummar för att du ska bli bra snart..å jag håller med Bobbo, snacka med sjuksköterskorna dom brukar ha svar på det mesta! Nedräkningen är i full gång här, bara 7 jobb dagar kvar :) Längtar efter dej! puss å kram

2009-02-18 @ 12:07:44
Postat av: frida

Hejsan!

det låter inte alls trevligt det där. desvärre har jag ingen aning om vad det kan vara. jag har ju crohn, och har aldrig spytt av det. men har hört talas om att ulcerös brukar göra det. det kan ju hänga ihop med att du är stressad, kanske över omtenten och alla annat. då brukar man ju kunna hamna i lättare skov.

hoppas det löser sig och går över snart!

KRAM

2009-02-18 @ 21:30:47
URL: http://thebird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0