Framme i Ume

Nu har pappa, sixten och jag kommit fram till Umeå. Det tog lite tid, en natt pzå IKEAs parkering och önskningar om att släpet skulle klara hela vägen men nu är vi här.

Varför vi körde upp så vi skulle vara här den 26 var mest pga att kiosken hade lovat hålla mitt rekomenderade brev tills dess men tror ni inte, när jag rusar in kl 1600 att den tjocksmocken bakom disken säger att de skickde tillbaka det den 18!!! Arrr. Det är inte ofta jag blir arg eller otrevlig mot personer som jag inte känner men då var jag för sjutton inte glad. Han tittade på mig o förklarade det med att han måste ha missförstått mig....uh Han lovade per telefon!

Så nu återstår ett mysterium. Vem har skickat ett rekomenderat brev till mig??? o måtte de skicka det igen! Pappa skrämmer mig med att det kanske är en stämning eller en utmätning av kronofogden. Så kanske lika bra att jag inte fick ut brevet, hehe.

Jag pendlar mellan lyckorus över att lägenheten börjar komma i ordning och panik över allt som väntar och måste göras.
Men jag antar att en terminstart också skall innebära lite panik. Lägenenheten är iaf verkligen toppen! Det börjar bli riktigt mysigt o jag ser fram emot 3,5 år här (om nu inte kronofogden är efter mig). Sixten trivs också o älskar sin nya lilla koja men jag måste fråga  er norrlänningar, var är alla hundbajspapperskorgar?

Nu sitter jag vid emelies dator som jag lånat för att kunna fixa lite av allt som ska fixas. Tack snälla!

Imorgon blir det lite mer att fixa o en telefonkonferens för att planera för RMTs nya hemssida, spännande.

Nu blir det läggdags / ida

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det någon som ska tacka är det jag! Hade inte klarat det utan dig och din bil som färdar mina kläder genom landet haha! Anytime baby, ses på lördag?

2009-08-28 @ 10:02:26
URL: http://kickem.blogg.se/
Postat av: fridah

Jag höll på att dö när jag upptäckte en hundbajspapperskorg nere i sthlm bara förra året. hade aldrig sett något sånt innan, mycket undehrållande tyckte jag. för sånt har inte vi minsann.men det har vi tydligen. en i timrå och kanske tre i sundsvall. haha. det går ju faktiskt att kasta i den vanliga också. men nånstans ska du se att det finns, så borta är vi inte :)

2009-08-29 @ 18:08:31
URL: http://thebird.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej Ida, hoppas du hittar strömdosan till datorn i flyttröran. Det var bara trevligt att köra upp till Umeå genom nästan hela Sverige. Fick nostalgi i Härnösand, lumparminnen. Hoppas jag inte skrämt dig för mycket med " det rekommenderade brevet ", troligtvis är det en påminnelse.

2009-09-02 @ 14:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0