Jag har fläckar på mina lakan

Efter påskledigheten så känner jag att energin är tillbaka och helgen har därför gått åt till att läsa min kurslitteratur.
Jag har avverkat två böcker vilket betyder att jag bara har kvar två tills perioden är slut vilket iof är på fredag men där kommer ju en helg också.
Sedan jag började juristutbildningen så har jag kämpat med att försöka hitta mitt "pluggställe" som funkar för mig. I tystaläsesalen får man träsmak i baken och i biblioteket tittar man på allt för mycket folk men nu har jag hittat det. Det är ju i sängen! Idag har jag läst 157 sidor och jag är riktigt glad då det faktiskt har fastnat också, känns det som iaf, haha!

Sängen är ju egentligen det optimala. Man får inte ont i rumpan, när ögonen går i kors så är det bara att blunda någon minut utan att folk omkring en tycker att man är helt knäpp och det är ju så bekvämt att man inte springer och får för sig att det verkligen måste damsugas just NU.

Men det finns ju så klart nackdelar, alla dessa fläckar från överstrykningpennan! urg...

Min nya arbetsplats, vad tycks? Har du något speciellt ställe som du jobbar bäst på?



// ida

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vid ett skrivbord. MEn vad mysigt det ser ut där :)

2009-04-19 @ 21:51:21
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag läser i soffan o arbetar med datorn vid köksbordet. Idag 15.30 kan jag hämta ut 4 tentor förutom de 2 jag lämnade in i fredags. Vi har 3 hemtentor o B - uppsatsen kvar sen är detta läsåret med 60 hp klar, phu!

2009-04-20 @ 14:17:25
Postat av: Emma - bloggar ärligt om livet som sambo

Nu pluggar jag inte längre men när jag gjorde det satt jag oftast i soffan när jag skulle läsa och vid köksbordet när jag skulle räkna eller göra andra uppgifter. När jag ibland jobbar hemma nu sitter jag vid skrivbordet. Är för lat för att sitta i sängen, skulle bara somna ;)

2009-04-21 @ 08:53:26
URL: http://honestlyspeaking.blogg.se/
Postat av: Ida

Det börjar närma sig mamma! jobba på:) ja risken att man somnar är stor men när jag sitter o läser vid skrivbordet så tänker jag bara ; somna inte, somna inte!! o ja då somnar jag ju....hehe

2009-04-21 @ 22:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0