Landat i Stråstaden

Idag har jag redan varit i Halmstad i tre dagar! Det går så snabbt...
Vi har hunnit med att fira en  gammal högstadiekompis 20års dag ordentligt då han av oss tvingades i en rosa Hello Kitty pyjamas. Småbarnen på barnkalaset i bowlinghallen hade grymt kul åt vårt påhitt.

 

Det var riktigt kul att få träffa er igen! :)

Imorgon ska jag med mamma till högskolan och sätta mig och läsa lite eller mycket hoppas jag på. Jag känner mig lite osäker på Immaterialrätten:( Vi var ju på Maia Hirasawa idag och hon var GRYM vilken tjej! Men det stod att det var förbjudet att fotografera. Men varför? Att fotografera skulle väl inte vara ett intrång i upphovsrätten? Eller?

Jag ber er mina juristkompisar, hjälp mig med mitt problem :P

// Ida

Kommentarer
Postat av: pappa Bod

Hej Ida, du är så osäker att du ifrågasätter att du stör upphovsrätten med att ta ett foto på en konsert. Såg du inte HPs fotograf. Han frågade inte + de andra 10 talet som tog bilder.

Grejen är att de inte vill bli filmade med ljud en hel eller del av konserten, eller som en fotograf smög fram o fotade under Jill Johnssons kjol. Som vanligt är det "Svenssons" som blir lidande när extremerna är ute och "förstör". Dvs du fotar med ett affektionsvärde medan ngn illegalt gör det för kommersiell vinning. Fota på med förstånd.

2009-04-06 @ 11:36:11
Postat av: Isa

När jag och några vänner såg Rod Stewart en gång så hade vi en ganska rejäl systemkamera med ett stort objektiv. Vi fick då inte fota med en sådan eftersom det skulle bli så bra bilder att vi skulle kunna tjäna pengar. Antar att det var något sådant. Det var ju fotografer som hade betalt för att få fotgrafera där tydligen:) Nöjd med ditt PM resultat? (Vi fotade ändå)

2009-04-07 @ 10:11:52
URL: http://isabellehellstrom.blogg.se/
Postat av: Ida

hm, osäker vet jag inte om jag skulle vilja kalla det pappa men du måste försöka förstå att allt det som vi läser och proppar in i skallen gör att allt runt omkring hela tiden relateras till vad vi håller på med i skolan och det blir många kullerbyttor i huvudet. När vi läste om avtal så blev det när jag gick på bussen och skulle betala att jag tänkte att "jaha nu sluter jag ett konkludent avtal". Jag försöker bara relatera det vi läser om till verkliga livet.

2009-04-07 @ 14:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0