Är du vuxen?

Jag kommer hela tiden på mig själv med att tänka, sen. SEN när det är på riktigt och på riktigt menar jag är när jag är färdigutbildad, har jobb och familj. Men vad är det här då? Vad gör jag nu?

Det slog mig igår när det ringde en telefonförsäljare och ville prata med MIG, inte med mamma eller pappa utan med MIG att oj det där var typ en av de saker som definierar om du är vuxen eller inte.

Så hur är det för dig? Har de börjat fråga efter dig ännu???

Jag som brukar köra med att jag ännu inte är arton får väl byta strategi och hävda att mamma Ida inte är hemma, haha!

// ida

Kommentarer
Postat av: Emma - skriver ärligt om sambolivet

Haha ja det är en speciell känsla när man börjar känna sig vuxen. :) Men du har många år kvar till det märks riktigt.. Jag minns när de ringde från Telia och sa att mitt ungdomsabonnemang skulle gå ut. Usch, då kände jag mig gammal. Och nu när jag är på släktmiddagar och liknande så tvingas jag gång på gång att inse att mina kusinbarn tillhör den unga tonårsgenerationen, mina föräldrar tillhör mormor och morfar-generationen och jag har plötsligt hamnat i den där vuxengenerationen som skaffar barn och hus till höger och vänster. Men det känns ändå rätt ok. ;)

2009-04-17 @ 17:58:18
URL: http://honestlyspeaking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0