Halvvägs

Oj oj, nu har jag suttit nästan hela dagen och renskrivit mina anteckningar från föreläsningar. I början av terminen gjorde jag så att jag renskrev i ett speciellt block men det blev så mycket papper och så har jag en väldigt inspirerande och amitiös klasskompis. Det är så att vi på våra tentor får ha med oss alla antecknigar och all litteratur och då gäller det ju att man har en bra struktur och faktiskt förstår sina anteckningar och vet vart man ska leta. Så såhär fick det bli.
Jag skulle gissa på att jag är ungefär halvvägs + alla seminarier. Men dem har vi nästan alla redan datorskrivna.
 
Här i Umeå är det redan nattsvart och har nog varit det i minst 2 timmar. Jag tycker det är ganska mysigt faktiskt och dessutom blir jag lika glad varje gång jag tittar på klockan och tror att den ska vara jättemycket för att det är så mörkt men nej, klockan är bara halv fem. Alltså hela kvällen kvar:)

Nu till dagens klanteri, jag brukar lyckas med minst en per dag.
Jag har ingen skrivborsstol ännu så jag har lånat en köksstol och jag kan lova er att jag har träsmak i baken. Detta gjorde att jag satt och gungade på stolen (ja jag vet) och när jag skrålade som mest tillsammans med Brucan. Ja vad händer inte? Jo jag brakar rakt baklänges ner i golvet. Det gjorde &)¤#&%%/& ont och stolen gillade det inte heller riktigt så jag kan ju tillägga att jag inte gungar på stolen längre, hihi!

Lovade ju att jag skulle lägga upp en bild på min goda spenatpaj så här kommmer den. Supergod och den räckte till fyra matlådor. Men nu är det snart dags för matlagning igen. Ikväll blir det en maträtt som jag har tagit med mig från Getinge. Kokekorv med mos och glöm inte lingonen! Ska bli super gott.
Nej nu får jag slita mig, har lovat mig själv att sitta till klockan åtta, sedan får jag ta ledigt.
Tjoho!

Kommentarer
Postat av: pappa Bod

Vilken jättefin blogg du gör, hoppas du orkar fortsätta och att jag får sprida adressen bland de anhöriga som undrar hur det går för dig där uppe i "lapphelvetet". Vi äldre har ju bara hört historier från lumparkillar som tvingades tillbringa sin ungdom långt borta från ära o redlighet i mystiska förband i Sollefteå o Boden.

2008-10-27 @ 02:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0