födelsedag, aerobics och storm

Grattis på födelsedagen mamma! Hoppas du haft en riktigt härlig höstdag.

Idag hade vi föreläsning om muntlig presentation i två timmar. Egentligen gav den inte så mycket tycker jag ,det var mest sådant som vi faktiskt lärt oss på gymsnasiet men också som är allmänt känt. Typ att man inte ska hålla handen framför munnen när man talar och liknande.
Dock tycker jag det är ganska intressant det här med kroppspråk och vad man verkligen förmedlar till en annan person och vår lärare uttrycket det på ett väldigt bra sätt att; "om det finns motsättningar mellan det du uttrycker i tal och det du visar med ditt kroppspråk så är det kroppsråket som mottagaren litar och går efter. Och visst är det sant?! Hur många gånger har man inte frågat en person om hur den mår och får tillbaka "jo men det är bra" samtidigt som det bara lyser om personen att det egentligen är tvärtom.

Imorgon ska vi ha biblioteksgenomgång av våra uppgifter om att leta upp rättspraxis. Vår bibliotikare som är en av de mest engagerade, kunniga och unika personer som jag stött på pekar hela tiden med ett höjt finger emot oss och säger; Ni MÅSTE lära er att slå upp i böckerna även om det mesta finns i databaser. Och visst har han rätt men det är krångligt. Först måste man slå upp ett nummer i en bok och genom det så går man till en annan och genom den så blir man skickad till en annan...ja osv. Men vi lär oss!

Ikväll var jag på ett aerobicspass. Skitkul är det, och trött blev jag men ååå vad härligt det är att gå och lägga sig sedan. Ja det passet blir det fler gånger ska bara se till så att jag kan lura med lite fler. Imorgon blir det Pump med en klasskompis. Har aldrig varti på ett sådant pass men om man bara har namnet att gå på så kan jag gissa att det blit tungt.

Inga klanterier idag faktiskt! Härligt.
Sov så gott!

Kommentarer
Postat av: pappa Bod

Hoppas nu du pumpat på, jag brukar ligga en eller två rörelser efter de andra, så blir det inte så tungt.

2008-10-27 @ 02:21:27
Postat av: pappa Bod

Stänger nu för kvällen, tack för trevlig läsning.

2008-10-27 @ 02:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0