Dagen då stordåd skulle uträttas

Idag var dagen då stordåd skulle uträttas i mina kollegieblock och böcker. Det blev kanske inte stordåd men, ett halvt mirakel iallafall. Jag fick läst artiklarna om Rousseau och Montesquieu vilka faktiskt var ganska intressanta och jag måste citera en del av Rousseaus uppfattning om samhällsfördragets innebörd;

"Människan är född fri.Friheten är en följd av människans natur. Hennes första lag är att vaka över sin självbevarelse.Hennes första omsorger är de som hon är skyldig sig själv. När hon nått den ålder då hon har förstånd och själv kan avgöra, hur hon bäst skall reda sig blir hon sin egen herre." 

Är det inte bra??? I LOVE IT

Klockan 17.00 for jag till IKSU för att utnyttja min förmån med att ha ett guldkort och få genomgång av gymmet och ett eget program. En av övningarna ska jag använda fria vikter och då kommer jag hålla till bland alla biffarna! Det ska bli så sjukt kul att bland dem komma dit och bara köra stenhårt, hade ju dock varit ännu roligare om jag kunde komma dit o ckocka dem med att lyfta typ 30 kilo. MEN jag börjar med 3 och 5 kilosvikter först:)  Imorgon däremot så blir det Stepdance igen! Har ni möjlighet så måste ni prova, sök, leta hitta ert stepdance pass. Det är som att vara ute på dansgolvet en lördag med skillnaden att här döljer man inte hur svettig man egentligen blir, haha!
 Kanske ska jag ta med kameran för att illustera våra fina dansmoves???

Nej dags för kvällens sista läsning i Sveriges författningspolitik :)

Ååå, imorgon tror jag att mitt paket med smink som jag har beställt från Amway kommer, spännande!

Sweet dreams!!
// IDA

Kommentarer
Postat av: pappa Bod

Låter som Rosseau var för kvinnlig rösträtt fastän han hade tre älskarinnor och elva slavar. Nej jag bara jiddrar, men undrar om det gäller alla eller bara den besuttna klassen. Såsom grekerna införde demokrati endast för vita män av grekisk härkomst.

Apropå biffarna så har de tränat i flera år, ta det pö om pö och glöm inte stretcha och märk hur mycket längre du kan töja din kropp ju mer du tränar.

2008-11-11 @ 22:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0