Pepparkakor, besvikelse och mys

Helgen fortsatte och det blev lördag och dax för vinterdäcken... vi kom längre än förra gången men inga däck blev det den här gånge heller.
Det visade sig att fäljarna inte passade FASTÄN jag nu hade fyra bultar. Det visade sig när man tog av däcken att en liten skiten styrplutt också skulle ha ett hål...urh! men nu orkar jag inte lägre, lämnar däcken för nu.
Dörrarna hade frys igen så vi fick krypa in i bilen från backluckan, haha!

Resten av helgen har varit otroligt mycket bättre:) lördagen fortsatte med en sväng ner på stan med I och sedan vidare med filmmys hemma hos henne med filmen Elegy. Mysigt! men kallt och snöigt på vägen hem och jag tackade mig själv för att jag tagit på termobyxorna., hihi!

Söndagen fortsatte i mysets tecken med pepparkaksbak, knäckkokning och städing och pyntning av lägenheten. På vägen hem från ICA så hittade vi en gigantiskt snögubbe och jag menar GIGANTISK! fattar inte hur de har fått upp huvudet på honom. Varför jag vet att det är en han??? jo den här gubben hade ju inslag av manliga kroppsdelar och jag antar också att han kom till under natten till lördagen. De måste ha haft superkul!

Hoppas er helg har varit härligt!!!

kramar
// IDA


Om ni tittar riktigt noga, haha!


Värsta tombraider, inte sant!


en pepparkaka...två bitar i munnen


Fint inte sant!

Kommentarer
Postat av: pappa Bod

Hej Ida, kul att ni håller på traditioner och pyntar och julstökar, glöm nu inte julkalendern. Du har väl köpt en så du kan glänta på luckorna. På tal om luckor så tänker saab på allt, en reservingång ! Skriv gärna hur kallt det är , här nere är det ca 10 - 15 + på dagarna. snödjup 0. Skriv gärna en instruktion till hur man gör kommentar jag tror att ovana bloggare ej förstår.

Tjosan hälsar pappa som sov 50 meter från Ola Salos Jesus Christ Superstar inatt i Malmö.

2008-12-01 @ 05:03:52
Postat av: pappa Bod

Ps Det är jätteroligt med dina bilder och läs för alldel inte Jo Nesbös "Snömannen" du dockmakare.

2008-12-01 @ 05:06:10
Postat av: Isa

det ser jätte mysigt ut hemma hos er, här hos mig råder ingen julstämning, tror inte ens jag äger en julskiva.. när kan jag flytta in?

2008-12-01 @ 15:41:28
URL: http://isabellehellstrom.blogg.se/
Postat av: pappa Bod

Har idag lyckats skapa lite adventsstämning även i Getinge. Fem adventsstjärnor och två ljusstakar med din mässingsplåtångel på topp. Hela huset brinner oppsan. Inför din hemfärd så är jag ledig från kl 12.00 den 17. Tänkte hämta dig med 9,5 an. Har du mycket packning ?

2008-12-01 @ 22:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0