Hem till gården

Idag är det andra dagen som jag är i Getinge. Igår när jag vaknade så var det första som jag tänkte: "Var är jag?"  Jag har bara varit borta i fyra månader men det känns faktiskt som år.
Iallafall så tog lillebror och jag bussen in till staden för att gå till hans skola och hämta lite böcker. Sedan var det dax att bege sig hem till mamma. Där väntade lille Sixten! Åå, vad jag har saknat denna lilla krabat. Han e så go!!

Brorsan lagade mat vilket var mitt krav för att jag skulle hjälpa honom att klippa håret, hihi!
Så sedan var det bara att ta fram klippmaskinen och köra.

Före;


Efter;


Min lillebror är inte så liten längre, både längre och större än mig. Nu kan jag nog inte ens brotta ner honom. Men säg inte det till honom,haha!

Vi var också på konsert igår, pappa, en barndomskompis och jag. Varken hon eller jag hade hört dem förut men pappa envisades och visst är det alltid kul att upptäcka nya band. Jag blev glatt överraskad! För att vara Halmstad så var det bra uppslutning, helt otroligt! Och banden Paintbox och MaryJet var toppen. Mina favoriter blev nog Paintbox. Riktigt härlig musik och vilken röst sångerskan hade. Annat än när man själv skrålar i tvättstugan. Dessutom kommer de från grannbyn och då stödjer vi dem självklart.

Nu ska jag laga lite mat och sedan ta bussen ut till E och hennes nyinköpta hus. Tillsammans med J blir det sedan uppladdning inför kvällen och Underbar. Underbar är det uteställe som representerar vår gymnasietid och jag anar en riktig nostalgi tripp ikväll.

// Ida

Kommentarer
Postat av: Isa

så söt sixten är!! Hoppas du har det bra hemma i Getinge, jag börjar snart sakna våra underbara Lindell-kvällar. Har du pratat ngt med mr. X då?

puss

2008-12-21 @ 17:17:10
URL: http://isabellehellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0