Snökaos!!!

Idag övervägde jag starkt att bara ligga kvar i sängen o ta sovmorgon men då tänkte jag: Tänk OM läraren säger något superviktigt på seminariet som avgör om jag klarar tentan eller inte, tänkt OM. Så jag jag masade mig iväg...

Efter seminariet så var det dags för luciafirande. Studentkören sjöng otroligt fint men jag hade velat att det var längre men men. Det var ingen högstadie falsksång iaf:)

Jag ringde sedan till polisen för att höra om de hade fått in mina nycklar och det hade dem. Vilken snäll människa som lämnade in dem!!! Både nycklarna och ena delen till låste var med. Innan jag hittade till polishuset så frågade jag ett antal personer och den sista jag frågade skulle åt samma håll så då skjutsade han mig, den andra snälla människan för idag.

Sedan blev det lite shopping, både julklappar till andra men kunde inte hålla mig för att köpa några till mig också! :)
Wedins hade total utförsäljning o dessa skorna kostade bara 200kr så då får det bli mina snöskor. Sen hittade jag en superfin halterneck topp med påfågal på typ, och en spetsbody som kommer bli så snygg med en svart kjol över. Så nu är min outfit till Underbar hemma i Halmstad fixad.
De andra julklapparna kan jag ju inte visa men jag kan säga att de blir toppen!




När jag sdan står och väntar på bussen hem så kommer det en chaufför oh säger att alla bussarna står för att kommunen inte har plogat eller sandat tillräckligt och det har verkligen snöat idag. Skulle gissa på att det kanske har kommit en 6 cm till och det är inte så mycket minus så det blir ganska blött och det i kombination med alla backar i Umeå...inte bra! Visste ni förresten att det inte är lag på att bussarna skall ha vinterdäck och de får det inte heller för att det sliter för mycket på vägbanan. Att bussarna som kör så många människor hela dagarna inte har däck som motsvarar väglaget  tycker jag är förskräckligt.

Ja det kom ju ingen buss, o inte hade jag lust att gå hem 5 km heller i detta vädret med mina kassar och juridikväskan på ryggen så då slog jag mig ihop med några tanter som skulle åt  mitt håll så började vi söka eter taxi. 1 timmes väntekö var det, men till slut fick vi en taxi iaf.

Ikväll så ska jag till Isa där vi ska tillsammans med Parinya titta på Idolfinalen och äta massa gott:) nu är bara frågan hur jag ska komma dit...jag får väl ta på mig termobyxorna, mina nya skor och lufsa ut!

trevlig helg allihopa!!!
kramar ida

Kommentarer
Postat av: pappa Bod

Grattis till nycklarna, jag har lite folk på tacos imorgon lördag. Om du kunde maila länkar till skype kanske vi kan video-chatta imorgon. Om du är hemma ?

2008-12-13 @ 00:09:27
Postat av: frida

vilka fina saker du har hittat! är verkligen avundsjuk på fågel linnet, det var verkligen fint. och skorna, vilket kap. då får man verkligen köpa dom om det är så billigt, hehe.

har du det bra uppe i umeå? :)

kram

frida

2008-12-13 @ 21:18:27
URL: http://thebird.blogg.se/
Postat av: tove

åh jättefin body!

2008-12-17 @ 13:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0