Förlåt!

Jag säger förlåt till alla de personer som jag någonsin kommit försent till!
Jag har nämligen på senaste tiden kommit underfund med att personer som kommer försent gör mig fruktansvärt ilsken. Det är respektlöst och nonchalant. Jag är själv en ganska god tidsoptimist och det är OK så länge det inte går ut över andra personer.
Visst kan man komma försent fem eller tio minuter någon gång men om man sätter det i system och det handlar om typ halvtimmar och liknande, det är INTE ok.

Vad är det för mening med att avtala en tid om man sedan får sitta och vänta? Det är slöseri med tid speciellt om det är tänkt att man skall utföra ett arbete tillsammans. Om man kommer försent då så strandsätter man den andra personen och man säger indirekt att den andres tid inte är något värt.

USH, USH,USH!
Jag skäms att jag själv har varit så dålig på detta innan...

// skamsen och ilsken

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ida! härligt att du änteligen kommit till insikt att du är en stor tidsoptimist. Man lär så länge man lever! Mammakram

2008-12-08 @ 09:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0